Jul i barnehagen

Vi har hatt en flott adventstid i barnehagen. En måned full av forventning, julegave-laging, nissefest og juleevangeliet

Vi kan se tilbake på en flott desember måned. Heldigvis fikk hele barnehagen være med på felles adventsamlinger på kjøkkenet første halvdel av desember. Så kom korona-restriksjoner og vi måtte redusere antall barn og avdelinger på samlingene. Men vi er glade for at ungene fikk oppleve roen, sangene, forventningen og fellesskapet som disse samlingene gir.

Vi fikk også hatt felles nissefest på huset. Hauk Daniel hadde nisse-samling og både store og små nisser koste seg med deilig nissegrøt. Jammen fikk vi besøk av sjølvaste stornissen også. Han hadde med en liten godtepose til alle:)

Tradisjon tro er det 4-åringene som har ansvar for juletreet hvert år. Så Siggi og Magne tok med seg alle 4-åringene ut på juletre-jakt i Rundeskogen. Vi fant to trær. Ett til å ha ute og ett til å ha inne. Kjekt å finne sitt eget tre:)