Kyllingene har klekket

Søndag ettermiddag var det allerede sprekker og små hull i flere av eggene, og i løpet av natten og morgenen var det flere kyllinger som hadde kommet helt ut av eggene. Dessverre var det to kyllinger som døde i løpet av søndag kveld. I tillegg har vi to egg som ikke har utviklet seg til kyllinger.

Mandag ettermiddag var det ett egg igjen som fremdeles ikke hadde klekket. Kyllingen hadde kun klart å hakke et lite hull, hvor nebbet stakk ut, og den pep og kjempet for å komme seg ut. Etterhvert så den lille kyllingen ut til å bli svakere og svakere, og vi måtte til slutt ta affære og hjelpe den ut.

Den lille kyllingen var sliten og svak.

Den fikk ligge å hvile for seg selv og tørke inne i den varme rugekasen, og fikk etterhvert komme på spesialbehandling på kontoret hvor Hilde gav den vann og omsorg.

Heldigvis kviknet den til i løpet av natten og var frisk og rask nok til å få komme inn sammen med de andre neste morgen.

I løpet av dagen i dag har flere av kyllingene fått mye kos og fått være med på samling hvor barna har sunget "en liten kylling i egget lå".

Noen av kyllingene har til og med fått være med å leke, og barna har bygget hus til de.

Neste uke skal kyllingene få flytte til et småbruk på Sviland hvor de vil få bo i litt mer naturlige omgivelser. Frem til da nyter vi det gode selskapet av de åtte, søte små.